Wie maakt het mogelijk dat u als organisatie start, groeit en doorontwikkelt? Klanten, en vooral: tevreden klanten. Logisch natuurlijk. Het woord ‘klanten’ is wel een beetje algemeen. Voor iedere organisatie is de precieze naam weer net even anders. Het kan ook cliënt zijn, of patiënt. Of deelnemer, gast, toerist, burger, luisteraar, kijker, gebruiker etc. In ieder geval: daar waar product of dienst en de markt elkaar direct ontmoeten. En waarbij een ruil ontstaat. In geld, of in een ander soort waarde.

Widea ondersteunt mensen en organisaties in het succesvol ontwikkelen, bedienen en behouden van hun klanten, zodat ze optimaal presteren en winst boeken. Met plezier, ontspannen en met respect voor elkaar en de omgeving.


 

 

KLANTEN ONTWIKKELEN

Wat was er eerst: uw product of dienst of de behoefte van de klant? Waar zitten uw klanten, wat zijn hun kenmerken, waar zijn ze gevoelig voor en hoe bereikt u ze? Hoe verloopt hun koopproces? Hoe gaat het betreden van een nieuwe markt in zijn werk, het ontwikkelen van een nieuw product of dienst en hoe gaat uw start-up zich ontwikkelen? Past u nog bij uw klanten en andersom? Kunnen we nog iets met loyaliteit?

Lees verder

 

KLANTEN BEDIENEN

Kan het nog leuker, gemakkelijker, eenvoudiger? Bedienen we de juiste klanten op de juiste manier? Kennen we de klant en zijn of haar wensen eigenlijk wel goed? Moet het meer of minder digitaal en online? Kan het op een avontuurlijker en verrassender manier, die ook winstgevender is en plezieriger voor jezelf? Hoe is het primaire proces ingericht en welke winst is er te behalen in de bestel- en betaalprocessen?

Lees verder

 

KLANTEN BEHOUDEN

Worden uw klanten betrokken bij nieuwe producten en diensten? Hoe vaak spreekt u ze? Hoe verlopen de herhalingsbestellingen? Zijn ze in voor meer of voor andere producten of diensten? Welke structuur heeft de aftersales? Hoe blijven de marges op peil? Welk service niveau is gepast? Hoe worden klanten ambassadeurs? Wanneer kiest u om klanten niet meer te behouden?

Lees verder