Inderdaad: sucsessies. Succes boeken met sessies. Dat betekent een dagdeel - of meerdere - met een groep de tanden zetten in een specifiek onderwerp. Want meer mensen betekent meer intelligentie, meer ervaring, meer creativiteit en meer mogelijkheden. Uitstekende omstandigheden dus om versneld en diepgaander tot betere inzichten, ideeën, oplossingen en besluiten te komen. Wij voegen daar een goed ontwerp, goede voorbereiding en goede leiding aan toe, zodat 'meer' ook 'resultaat' oplevert. De sucsessies zijn allemaal 'los verkrijgbaar' en zijn vaak ook onderdeel van coachings- en verbetertrajecten. Zij worden in company, op een leuke externe locatie of op kantoor van Widea gehouden. Staat jouw thema er niet bij? Dat kan kloppen: we hebben bewust niet alles opgenoemd. Er is altijd ruimte voor maatwerk. Bel dan of stel hier je vraag.
|
(HER)ONTWERP JE GOUDEN DRIEHOEK
|
Je gouden driehoek bestaat uit probleem, doelgroep en oplossing. Oftewel: wat los je op voor wie en op welke manier? Hoe beter dit bij elkaar past, hoe succesvoller je business is. Dat wil zeggen: als je daarin scherpe en verrassende keuzes durft te maken. Maak de kern van jouw business kraakhelder en bouw jouw eigen waardestatement.
BESTEL NU
|
|
|
|
(HER)ONTWERP JE BUSINESSMODEL
|
Het Business Model Canvas van Alexander Osterwalder (een Europeaan overigens) is welbekend. Negen vakjes en je tekent je business uit. Ervaar de diepte van elk van de negen brokstukken en leer je business opnieuw kennen. Of ontwikkel een nieuwe natuurlijk.
BESTEL NU
|
|
|
|
VAN BUSINESS NAAR BELEVENIS
|
Bulkgoederen, producten en diensten als economische activiteit. 'What's next?' Eenvoudig: belevenissen. De nieuwe kans om je business waardevol en overgetelijk te maken. Ga aan de slag met wat amusement, educatie, esthetiek en ontsnapping voor jouw bedrijf kunnen betekenen, en welke nieuwe waarde je kunt toevoegen.
BESTEL NU
|
|
|
|
ONTWERP NIEUWE PRODUCTEN EN DIENSTEN
|
Producten en diensten komen niet uit de lucht vallen. Ze zijn jouw specifieke antwoord op de problemen van anderen: mensen of bedrijven. Echter: je klanten geven je niet precies op een briefje wat ze wanneer willen hebben. Ga aan de slag met Lean Product Development, en zie hoe je in korte tijd waarde en nieuwe business kunt creëren.
BESTEL NU
|
|
|
|
HERONTWERP JE PRODUCTEN EN DIENSTEN
|
Producten en diensten 'slijten'. Soms letterlijk, maar mettertijd gaat het nieuwe er van af. Herontwerp ze daarom op tijd. Keer ze eens ondersteboven, vraag feedback van klanten, kijk naar de trends en ontwikkelingen. En pas ze daarna aan zodat ze een nieuw elan krijgen.
BESTEL NU
|
|
|
|
VERRIJK JE PRODUCTEN EN DIENSTEN
|
Maak je producten en diensten compleet met 'verpakking', service, garanties en nog een aantal zaken die de beleving eenvoudig verrijken. En ga met je producten en diensten mee in de ontwikkelingscurve van je klant, en ontwikkel een lijn met opvolgproducten voor in de nabije en verdere toekomst van jullie relatie.
BESTEL NU
|
|
|
|
WAAROM, WAARHEEN & DOEL
|
Ontwikkel je 'why' statement. Zet die heldere visie en missie op papier. Spreek je ambitie uit en zet de stip op de horizon. Stel doelen die haalbaar en uitdagend zijn, en leg uit waarom dat belangrijk is. Kortom: maak de onzichtbare maar heel belangrijke kernzaken van je bedrijf zichtbaar. Voor jezelf, je team, je medewerkers. En voor je klanten, leveranciers en andere stakeholders
BESTEL NU
|
|
|
|
FULL POTENTIAL FRAME
|
Groei zit in grote, maar vooral in kleine dingen. Bekijk groei eens van alle kanten en op elk niveau. Kijk eens vanuit 360 graden naar je organisatie en zet alle groei- en verbetermogelijkheden op een rijtje. En maak daarna keuzes en een overzicht, zodat groei en verbetering elke dag op de agenda staat, bij iedereen in je business.
BESTEL NU
|
|
|
|
SWOT & SWIPE
|
Ga dieper om je sterkten, zwakten, kansen en bedreigingen echt te weten te komen. Zie de trends en ontwikkelingen, spreek je medewerkers, praat met klanten, raadpleeg je leveranciers. Bekijk de afhankelijkheden. Ga na waar je mee stopt of doorgaat, en welke nieuwe zaken nodig zijn. Breng focus aan en maak een actieplan. En doe dat elk jaar een keer.
BESTEL NU
|
|
|
|
RELEVANTE TRENDS EN ONTWIKKELINGEN IN BEELD EN GEBRUIK
|
DEPEST is een methode om de toekomst systematisch te verkennen op het gebied van Demografie, Economie, Politiek (juridisch), Ecologisch, Sociaal-cultureel en Technologie. Spoor ze systematisch op, evalueer ze en maak ze bruikbaar voor jouw business.
BESTEL NU
|
|
|
|
VERHELDER JE DOELGROEPEN, SEGMENTATIE EN VERDIENMODEL
|
Doelgroepen zijn groepen met eenzelfde doel. Deze andere manier van kijken levert nieuwe en betere business op. Segmentatie helpt vervolgens om scherpe en winstgevende keuzes te maken wie je wel en niet bedient. En kijk daarna welke van de 17 verdienmodellen of mengvormen daarvan de klantwaarde en de winstmarges verhogen.
BESTEL NU
|
|
|
|
HAAL ALLE BARRIERES VOOR JE KLANT WEG
|
Welke barrières ontmoeten jouw klanten om (meer) bij je te bestellen? Waar gaan de meeste klachten over? Wat voor argumenten hebben niet-klanten? Wat gebeurt er als het aantal orders of klanten snel verdubbelt? Waarom worden niet alle offertes orders? Draai het eens om en maak van barrières, fouten en 'mislukkingen' nieuwe kansen.
BESTEL NU
|
|
|
|
ERVAAR LEAN IN DE PRAKTIJK: DE VLIEGTUIGFABRIEK
|
Vele opdrachtgevers uit Zeeland en Brabant speelden deze game al, zoals 't Klok'uus, Ambiance Goes en Koudekerke, SMWO, Zorgstroom, Duotank en BMD Advies. Ervaar in de praktijk hoe Lean werkt en welke voordelen het je brengt. En dat door met een team vliegtuigjes te produceren. Van papier natuurlijk.
BESTEL NU
|
|
|
|
BRENG JE HUIDIGE EN TOEKOMSTIGE WAARDESTROOM IN BEELD
|
Je bedrijf draait via processen. Maak ze logisch en vloeiend door ze allemaal met elkaar in verband te brengen via de klantwaardestroom. Organiseer jezelf rondom de echte klantvraag en neem nieuwe en betere beslissingen over hoe je menskracht, geld, tijd en middelen inzet.
BESTEL NU
|
|
|
|
HAAL VERSPILLING, VARIATIE EN OVERSPANNING UIT JE PROCES
|
Klantwaarde is waar je klant voor betaalt. Businesswaarde is wat je echt nodig hebt om de klantwaarde te realiseren. De rest is verspilling. Zie en maak dit onderscheid, en speel op die manier tijd en geld vrij voor verdere ontwikkeling. Combineer dit met het afvlakken van de pieken en dalen plus het weghalen van bottlenecks en krijg 'flow' in je bedrijf.
BESTEL NU
|
|
|
|
MAATSCHAPPELIJK EN VERANTWOORD ONDERNEMEN
|
Breng eens in kaart wat maatschappelijk verantwoord ondernemen je te bieden heeft. Vertaal 'people' planet, prosperity' naar jouw business. Kijk naar de kansen die groen en sociaal inkoopbeleid te bieden heeft om je te onderscheiden. En ontdek hoe dat zijn positieve uitwerking heeft op huidige en toekomstige medewerkers en klanten.
BESTEL NU
|
|
|
|
ONTWIKKEL BETERE PRODUCTEN MET GREEN DESIGN
|
Vergroen je producten, diensten en processen. Houd het materiaalgebruik eens tegen het licht. Bezie de herkomst ervan. Is afval en uitval echt noodzakelijk? Kan het eenvoudiger geproduceerd worden? Wat als het gemakkelijk weer uit elkaar te halen is en her te gebruiken? Hoe maken we de productie energieneutraal? Allemaal kansen om meer waarde toe te voegen tegen lagere kosten.
BESTEL NU
|
|
|
|
DOE HET NIET ALLEEN
|
Haal je omgeving naar binnen. Pas open innovatie toe en ontwikkel samen met je medewerkers, klanten, leveranciers en andere stakeholders nieuwe producten, diensten, markten en business. Daag ze uit om samen te werken aan vernieuwingen en verbeteringen die zowel je bedrijf als de omgeving ten goede komen.
BESTEL NU
|
|
|