Waarde omzetten in producten en diensten, waarvoor de klant bereid is te betalen. Dat is hoe een bedrijf geld verdient. En meer. Je verdient er ook je identiteit en reputatie mee. En extra klanten als ze je gaan aanbevelen.

Productontwikkeling

Producten en diensten komen niet uit de lucht vallen. Je moet ze ontwikkelen. Echter: je klanten geven je niet precies op een briefje wat ze wanneer willen hebben. Hoe pak je het dan aan om toch het juiste te doen? Het beste is om je eerst te realiseren dat je in het begin niet weet wat ‘het juiste’ is: dat moet je gaan ontdekken. Je gaat de gouden driehoek – vraagstuk, doelgroep en oplossing – als geheel ontwikkelen en past ervoor op om alleen een oplossing te ontwikkelen in de veronderstelling ‘dat ze het wel geweldig zullen vinden’. Widea helpt je om nieuwe producten en diensten - je propositie - te ontwikkelen door steeds kleine stapjes te zetten en die te testen in je beoogde doelgroep. Onze ontwerpskills, samen met de expertise in creativiteit en strategie, maximaliseren je de slaag- en winstkansen.

Kernproduct en toevoegingen

Een product of dienst komt nooit alleen. Er is ook service aan verbonden, met bijbehorende telefoonnummers, e-mailadressen en FAQ-pagina’s. Accessoires en randapparatuur. Verpakkingen met bijsluiters, gebruiksaanwijzingen en montagevoorschriften. Leveringsvoorwaarden en garantiebepalingen. Kortom: rond het ‘kernproduct’ zit een schil met aanvullende producten en diensten om de klantvraag helemaal precies in te vullen. Widea ondersteunt je om hierin hoofd- en bijzaken van elkaar te onderscheiden en het zo simpel mogelijk te houden. Wij helpen je om het Lean te organiseren zodat alles echt waarde heeft voor de klant en de risico’s voor jou zijn geminimaliseerd.

 

Productenpakket

De meeste bedrijven hebben een pakket aan producten en diensten. Bijvoorbeeld om kleine, middelgrote en grote gebruikers te helpen. Of om klanten een keuze te geven in prijs en kwaliteit. Wat ook kan: vooraf- en opvolgproducten en -diensten in je pakket zetten. Proefproducten bijvoorbeeld. Of al nadenken wat een klant na de huidige bestelling als wens heeft. Wij helpen je om de juiste mix van producten en diensten voor de juiste doelgroep te vinden en te ontwikkelen. Widea helpt je om de rendabele groepen binnen je doelgroep te vinden – segmentering. En daarnaast om besluiten te nemen hoe je je vervolgens presenteert aan je doelgroep – positionering.

 

Continu verbeteren en herontwerpen

Klantwensen en -voorkeuren veranderen. Er zijn nieuwe technologieën en nieuwe materialen beschikbaar. Mede-spelers op de markt die met betere en/of goedkopere producten of diensten op de markt komen. Ontwikkeling die doorzetten zoals ‘customization’ (verpersoonlijken) en ‘servitization’ (van een product een dienst maken). En misschien zitten sommige producten en diensten wel aan het einde van hun levenscyclus. Allemaal redenen je eigen propositie continu te blijven verbeteren. Soms zijn kleine aanpassingen voldoende om de klantwaarde en de kosten op het gewenste peil te houden. Andere keren is het nodig om een compleet herontwerp door te voeren. Widea ondersteunt je om in dit proces de juiste beslissingen te nemen. Bijvoorbeeld door ook je klanten en medewerkers te laten meedoen in het ontwerpproces. En door de strategische kloof kritisch te bekijken en creatief en nieuw in te vullen.

 

Belevenissen en transformaties

Naast bulk, producten en diensten kun je ook belevenissen en transformaties ontwikkelen. Belevenissen zijn bijvoorbeeld evenementen, musea en seminars. Allemaal zaken waar je primair betaalt voor tijd op een bepaalde plek. Natuurlijk vul je dat aan met producten en diensten daarbinnen. Dus kun je eten en drinken kopen bij een concert, en komt er iemand langs om je nek te masseren.

 

Bij transformaties is je klant ‘het product’. Het doel ervan is de blijvende verandering die bij hen plaatsvindt. Widea ondersteunt je bij het ontwikkelen van belevenissen en transformaties en het vinden van klanten daarvoor. En ook helpen we bij het toevoegen van beleving en transformatie aan je huidige producten en diensten.

 

 


 

MEER WETEN OVER DE ANDERE BUSINESSBOUWSTENEN? KLIK HIERONDER!

WAARDE  |  PROPOSITIE  |  KRACHT & RICHTINGMARKT  |  MENSEN  |  PROCESSEN  |  (BE)STUREN  |  STRATEGIE  |  OMGEVING

 


 

 

Ben je benieuwd naar onze aanpak, wil je meer weten over propositie of wil je gewoon eens kennismaken? Stel dan hieronder je vraag of neem contact op via +31 (0)651 266 350.

 

 

Je vraag

*) Verplicht in te vullen