Wat voegt echte waarde toe voor de klant? Hoe kan de werkvloer werken aan steeds betere werkprocessen? Hoe kunnen we meer met minder doen? Wat als processen meer gelijkmatig verlopen in plaats van met pieken en dalen? Hoe kan verspilling worden voorkomen? Hoe houden we effectief en efficiënt in evenwicht? Hoe verbeteren en veranderen we de organisatie? Met Lean Six Sigma.

Lean is een manier van denken, doen waarbij verspilling, overbelasting en onbalans in bedrijfsprocessen worden opgespoord, verkleind en voorkomen. Daarmee is het een uitstekend middel voor de ontwikkeling van uw organisatie en business.
Lean is een verfrissende filosofie met een gereedschapskist. Op een praktische manier worden resultaten geboekt. Zoals betere productiviteit, verhoogde kwaliteit en hogere klanttevredenheid. Met daarnaast ook soepeler processen, verlaging van stresslevels en verbetering van kostenniveaus. En wat dacht u van hogere betrokkenheid van werknemers en een flexibeler organisatie?

METEEN AAN DE SLAG
Vele klanten uit Zeeland doen al hun voordeel met Lean, zoals Het Klok'uus, Ambiance Goes, SMWO, Zorgstroom en BMD Advies. Wij gaan graag met u in gesprek, om vrijblijvend te onderzoeken welke antwoorden lean kan geven op uw vragen.
SPECIFIEKE DIENSTEN
|
|
VERBETER DE PROCESSENAls we pijnpunten en de oorzaken daarvoor kennen, is het tijd om er wat aan te doen. Wat kunnen we doen om wacht- en doorlooptijden te verkleinen? Hoe vermijden we voorraden? Hoe voorkomen we overbodige verplaatsingen, vervoer en bewegingen? Hoe stemmen we vraag en aanbod beter op elkaar af? Worden de competenties van eenieder goed gebruikt? | ||||||
|
|
|
LEAN MANAGEMENT
De klassieke bedrijfscultuur bestaat nog steeds. Voorbeelden daarvan zijn een focus op de eigen organisatie, een sterke scheiding tussen afdelingen, geen fouten mogen maken, een afrekencultuur, kennis wordt niet gedeeld, en bij economische tegenspoed worden mensen ontslagen. Klanten, medewerkers en andere stakeholders vragen inmiddels iets anders. Het antwoord ligt in het ontwikkelen van een Lean organisatie, waarbij de klant centraal staat, medewerkers zelf initiatieven ontplooien, en je naar perfectie streeft. Het leiderschap is dienend en erop gericht dat medewerkers hun eigen verantwoordelijkheid zo goed mogelijk kunnen nemen. Kennis wordt gedeeld en afdelingen zijn geen eilandjes maar werken samen in het belang van het bedrijf, net als met leveranciers. Successen vier je samen en van je fouten leer je. Kosten beheers je niet door het snijden in budgetten, maar door het doelgericht opsporen en voorkomen van verspilling. Ook benieuwd hoe uw organisatie de vruchten van een moderne bedrijfscultuur kan plukken?

METEEN AAN DE SLAG
Met deze sessies werkt u aan een groeiend inzicht in uw organisatieprocessen, samen met de werkvloer. En met dit inzicht komen de verbeteringen vanzelf plus een klimaat voor voortdurende verbetering. Lean kan betrekking hebben op uitvoerende processen, maar ook marketing- en salestrajecten, logistiek en ict.
LEAN IN UW EIGEN WERK OF BAAN: PRIVATE LEAN!
Teveel werk en te weinig tijd? Komt u niet meer aan uw eigen taken toe? Lopen de zaken met collega's stroef? Wilt u weer de baas worden over uw e-mailbox? Allemaal zaken die vanuit een persoonlijk lean traject kunnen worden opgelost.