Business is de overlap tussen markt en organisatie. Bij ideële organisaties is dat ‘maatschappelijke waarde’ en organisatie. En die overlap, die willen we verstevigen, verbeteren of veranderen. We willen zien of er meer uit te halen is voor organisatie en klant. Op deze pagina staan de drie gebieden waarop we met u samenwerken. Daaronder de drie manieren waarop we met elkaar aan de slag kunnen. En ten slotte is er een overzicht van specifieke diensten en thema’s zodat u nog gerichter de samenwerking kunt zoeken. 

 


 


MARKTPOSITIE VERBETEREN


Hoe mooi is dat: klanten vinden, binden en blijven boeien. En met plezier laten betalen hoor ik u denken. Door eens ‘van buiten naar binnen te denken’, oftewel vanuit de klantwens terug te redeneren naar uw organisatie, ontstaan er vele nieuwe inzichten, ideeën en mogelijkheden op waardecreatie.

Kom er op ontspannen wijze achter hoe uw aanbod beter kan aansluiten op de markt. Wat daarin de beslissende factoren zijn. Hoe u de tegenstelling ‘wij’ – uw organisatie en ‘zij’ – de klanten overwint.

 

Bijvoorbeeld:

  • Uzelf beter profileren
  • Omzet stabiliseren en verbeteren
  • Meer en betere klanten aantrekken
  • Meeliften op trends en ontwikkelingen
  • Klantvriendelijker worden
  • Imago verbeteren
  • Uw promotie effectiever maken
  • uw visie, missie en positionering helder hebben
  • Uw marketing en sales effectiever maken
  • Nieuwe verdienmodellen nodig
  • Uw verzameling producten en diensten verbeteren


ORGANISATIE VERBETEREN


Perfect voldoen aan de wensen van de klant: het juiste product – of de juiste dienst, met de juiste prijs, op het juiste moment geleverd met de juiste service. Zonder fouten, zonder stress, in één keer goed. Wat is er beter dan dat?

Kom systematisch, stapje voor stapje, dichterbij uw zelfgekozen ideaal. Kom er gestructureerd achter wat er in de weg staat om met dezelfde inspanning veel meer te bereiken. En ga op reis om uw organisatie blijvend te verbeteren.

 

Bijvoorbeeld:

  • Uw organisatie productiever maken, kwaliteitsvoller, effectiever, efficiënter, wendbaarder, responsiever, agile
  • Uw organisatie laten groeien
  • Uw organisatie stabiliseren
  • Gezonde stress in plaats van druk, druk, druk: werkdruk verlagen
  • Nieuwe doelen stellen
  • Uw Management ontwikkelen
  • Uw organisatie veranderen
  • Uw mensen en teams zich laten ontwikkelen
  • Nieuwe stip op de horizon zetten
  • Kostenniveaus verbeteren
  • Mvo en groene doelen stellen

 


START & FINISH VERBETEREN

 

Iets nieuws doen: wat is er leuker? Start anders, kom eerder in contact met degenen voor wie je het doet, en de kans op succes neemt enorm toe. Of je weet veel eerder dat iets niet gaat werken. Da’s ook winst.

 

Een goede finish, dat willen we allemaal. Zaken afmaken, afronden, overdragen of gewoon stoppen maakt ruimte voor nieuwe initiatieven. Het zorgt voor opluchting. Of gewoon een goed pensioen.

 

Bijvoorbeeld bij:

  • Een nieuw bedrijf starten
  • Een nieuw project beginnen
  • Een start-up of scale-up overwegen
  • Een nieuw businessmodel ontwikkelen
  • Een nieuw product of nieuwe dienst op de markt zetten
  • Een nieuwe markt betreden
  • Een doorstart maken. Fusie. Overname
  • Een Innovatie doorvoeren
  • Business overdragen
  • Uw bedrijf als franchise
  • Uw business verkopen
  • Uw business als pensioen
  • Projecten succesvol afronden

 

METEEN AAN DE SLAG

Wij gaan graag met u in gesprek, om vrijblijvend te onderzoeken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

AFSPRAAK MAKEN




 

Widea werkt op drie niveaus voor u. Op individueel niveau, als business coach. Op groeps- en teamniveau, als co-creator, sessieleider en trainer. En op organisatieniveau als projectmanager en adviseur/implementeur.


SPARRING & COACHING

Uw eigen denken, doen en laten onderzoeken, structureren, inzichten verkrijgen en naar een nieuw niveau groeien.


TEAM SESSIES & TRAINING

Met een club mensen een probleem onderzoeken, een vraagstuk oplossen, ideeën ontwikkelen, een beslissing nemen of een training volgen.


PROJECT MANAGEMENT

Voor- en achteruit kijken in balans houden, complexiteit beteugelen, helder en eerlijk zijn en resultaat en mens met elkaar in verbinding stellen.


ADVIES EN CONCEPTEN

Een goede voorbereiding van veranderingstrajecten door analyses, visie, nieuwe ideeën, prikkelende concepten en implementatie.

 


 

SPECIFIEKE DIENSTEN




LEAN

Organisaties en processen verbeteren, effectief leiderschap tonen en change management.

 

Lees verder


MARKETING & SALES

Het hele proces van nul naar honderd procent klant als systeem in plaats van toeval. 

Lees verder

 


 


STRATEGIE

Halen we de doelen op kracht of op souplesse?

Lees verder


IDENTITEIT

Aandacht voor zachte zaken
levert harde knaken.

Lees verder


MVO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Lees verder


INNOVATIE

De toekomst als
motor voor progressie.

Lees verder

 


 


ONTWIKKEL JE MENSEN

Mensen willen wel veranderen
maar niet veranderd worden.

Lees verder


ONTWERP HET EENS ZELF

Beter goed bedacht
dan slecht gejat.

 

Lees verder